Case

Digitale herpositionering voor Classic Fabrics

Ambachtelijke Stoffen Van Classic Fabrics

Classic Fabrics

Wat ooit begon als een hobby groeide door de jaren heen uit tot een heuse e-commerce onderneming. Classic Fabrics is een stoffenhandelaar in een zeer kleine niche, maar met een enorme potentie om uit te groeien tot de marktleider op de nationale en internationale kaart. In 2018 nam Classic Fabrics de stap om van fysieke handel over te stappen op een webshop en zo begon het digitale avontuur. De groei zette zich snel in en in de eerste maanden van 2021 werd er besloten om een verdere professionalisering en herpositionering in te zetten om zo de groei te kunnen garanderen.

Classic Fabrics verkoopt (met de hand) geverfde authentieke stoffen zoals wol, linnen en zijde aan een niet alledaagse afzetmarkt. De doelgroep bevat hoofdzakelijk hobbyisten die zich in hun vrije tijd bezig houden met levende geschiedenis. Authenticiteit en ambacht spelen in deze markt een grote rol en dat is juist waar Classic Fabrics zich de afgelopen jaren in heeft weten te onderscheiden.

De uitdaging

Merkidentiteit

Een nieuwe frisse huisstijl, maar met behoud van de huidige kleurenpaletten en het logo. De huisstijl dient nauw aan te sluiten op onze identiteit en het moet de doelgroep aanspreken. “Een toekomstbestendige uitstraling” is een focuspunt. Aanvullend moet er nieuw drukwerk worden ontworpen dat aansluit op onze identiteit. Denk hierbij aan verschillende formaten verpakkingen, stickers, labels en visitekaartjes. Ook een uitgedachte social media kit mag niet ontbreken.

Website

Voer de nieuwe huisstijl door in de bestaande website en zorg voor een onmiskenbaar design. Daarnaast moet er een sterke focus liggen op User Experience (UX) en User Interaction (UI). Een “Mobile First” benadering is hierbij het uitgangspunt. Bezoekers moeten makkelijk kunnen navigeren en snel kunnen vinden wat ze zoeken.

Zoekmachineoptimalisatie (On page SEO)

Voer de nieuwe huisstijl door in de bestaande website en zorg voor een onmiskenbaar design. Daarnaast moet er een sterke focus liggen op User Experience (UX) en User Interaction (UI). Een “Mobile First” benadering is hierbij het uitgangspunt. Bezoekers moeten makkelijk kunnen navigeren en snel kunnen vinden wat ze zoeken.

Net als Digitale herpositionering voor Classic Fabrics jouw bedrijf lanceren naar het volgende niveau? 🚀
Back To Top